Thunder - 2012-03-18 12:22:59

W przypadku motorów tak małego kalibru uważam że tuning jako taki jest raczej zbędny, jednak jest parze rzeczy które możemy zrobić aby poprawić nieco fabrykę, wszystko zależy oczywiście jaki sprzęt posiadamy. Ja osobiście posiadam chinola i tu można się już pokusić o parę modyfikacji.

Na dobry początek jeśli ktoś tak jak ja kupił motor w stanie opłakanym albo musi wyciągnąć głowice zachęcam do minimalnego powiększenia kanałów dolotowego i wydechowego i ich wypolerowanie (papier 600 -1200). Tylko zaznaczam musi to być nieznaczne powiększenie, przesadzając możecie za bardzo zebrać ściankę i doprowadzić do pęknięcia głowicy, w przypadku pojazdów z silnikiem poziomym na bazie Hondy Monkey, można wypolerować również króciec dolotowy poprawi to oddech naszego silnika i reakcje na gaz.

Następną rzeczą jest dobranie dobrego filtra stożkowego, nie żałujcie 10 zł więcej i kupcie coś porządnego tanie filtry z allegro mają słabą gramaturę i praktycznie nie filtrują przez co zabija się gaźnik a motor dostaje muła przy nagłym pociągnięciu gazu.

Dalej świeca, osobiście odradzam wynalazki typu NGK, Bosch i Denso. Szkoda pieniędzy bo świece są mało odporne na duże temperatury wodę itp, jeździłem na wszystkich i najlepiej i najdłużej wytrzymuje Iskra, przy czym jest tania. Sprawy świec irydowych nie poruszę bo to zbyt delikatne świece do katowania w terenie, na drogę jak kogoś nęci można założyć ale w teren nie polecam.

Wydech może znacznie poprawić osiągi i co ważniejsze głos naszego potworka, jednak wydechy nie są tanie, jeśli ktoś ma pojęcie może wydech wykonać sam, ja mam na swoim koncie dwa przelotowe wydechy jeden do 50\80 cc a drugi do 150 w pionowym piecu. W obu przypadkach zauważyłem znaczną poprawe dynamiki no i ten głos ;)

Nie polecam wynalazków typu sportowy moduł, sportowa cewka i inne naciągane wynalazki typu super preformance 50% mocy więcej itp. To ściema.

Jeśli chodzi o napęd to radze uważać, na masę dirt bike'a w większości przypadków przełożenie wystarcza, jeśli komuś mało można zmienić zębatkę na mniejszą dla uzyskania większej mocy i lepszego przyspieszenia lub większą dla większej prędkości. Cały czas mowa o zębatce przy silniku czyli zdawczej, z tyłem jest ciężko ponieważ przy zakładaniu niestandardowej trzeba kombinować  z mocowaniem.

To chyba wszystko jak narazie, przy zainteresowaniu tematem mogę pomyśleć nad czymś jeszcze, czekam na pytania.

GotLink.plzaproszenia na wesele szczur rasy rożek do spania